Bestemming 2016-2017

In het collegejaar 2016-2017 organiseerde Stichting Paul Erdős een studiereis naar Dublin.  De hoofdstad van Ierland is natuurlijk een bruisende plek waar vele leuke en authentieke pubs aangedaan kunnen worden om te genieten van een goede pint Guinness en de bijbehorende gezelligheid. Maar niet alleen de pubs zijn de moeite waard om the bezoeken in Dublin, ook op wetenschappelijk gebied is er voldoende te doen. De University College Dublin en het Trinity College Dublin behoren tot de beste universiteiten van Europa op het gebied van wis- en natuurkunde en een bezoek aan de Dunsink Observatory zal ook menig sterrenkundige moeten interesseren. Daarnaast is er ook het Dublin Institute for Advanced Studies welke zich richt op theoretische natuurkunde, kosmologie en Keltisch. Kortom, genoeg mogelijkheden om erachter te komen wat er op het gebied van de natuur-, sterren- en wiskunde (en Keltisch voor de geïnteresseerden) speelt in Dublin!

Klik hier om het programmaboekje te bekijken.